Autorskie szkolenia i kursy z logopedii oraz fizjoterapii

Opinie o moich kursach

Opinia uczestnika/czki
Opinia uczestnika/czkiSzkolenie z Kinesioptaping
Genialna specjalistka z ogromną wiedzą i rewelacyjnym podejściem do uczestników. Rzeczowa, a jednocześnie potrafi przekazać trudne zagadnienia w prosty i przystępny sposób. Niesamowity profesjonalizm i świetny kontakt z grupą. Jestem pod wrażeniem!
Opinia uczestnika/czki
Opinia uczestnika/czkiSzkolenie z Masażu logopedycznego
Profesjonalna, z niesamowitą lekkością w przekazywaniu treści i świetnym kontaktem z grupą. Ogrom wiedzy i pasji, które widać od pierwszych minut szkolenia. Najlepsza prowadząca – charyzmatyczna, merytoryczna i pełna zaangażowania.
Opinia uczestnika/czki
Opinia uczestnika/czkiSzkolenie z Kinesioptaping
Jedno z lepszych szkoleń, na których byłam – konkretne, rzetelnie przygotowane i pełne praktyki. Ogrom teorii połączony z ćwiczeniami – wiedza podana w ciekawy, angażujący sposób. Ciekawe treści, dużo przykładów i przydatnych wskazówek. Wszechstronny materiał – od podstaw po zaawansowane techniki.
Opinia uczestnika/czki
Opinia uczestnika/czkiSzkolenie z Masażu logopedycznego
Wiedza przekazywana z pasją, jasny i przemyślany przekaz. Bardzo wysoki poziom szkolenia – dużo praktyki i szczegółowe materiały. Wyczerpujące informacje, konkretne przykłady i cenne pomoce do dalszej pracy. Szkolenie dopracowane w każdym detalu – zarówno pod względem treści, jak i organizacji.

Polecam wszystkim kursantom mój video-e-book "Anatomia palpacyjna głowy i szyi", przed lub po szkoleniach stacjonarnych

Anatomia palpacyjna głowy i szyi dla praktyków - video-e-book
Właśnie dlatego stworzyłam tego video-e-booka – żeby ułatwić Ci naukę i pokazać, że anatomia może być prosta. Zwięźle, obrazowo, z praktycznymi przykładami i wskazówkami do pracy w gabinecie.
Klara Francuz-Matwiejczyk
autorka

Szkolenia stacjonarne 2025/2026

ZAPISY NA SZKOLENIA I SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE U ORGANIZATORÓW!

Terapia manualna w zaburzeniach artykulacyjnych – podejście interdyscyplinarne.

Szkolenie stacjonarne – praktyczne

Czas: 14 h dydaktycznych (2 dni)

  • Język i terminologia znana logopedom
  • Prowadzenie przez fizjoterapeutę i logopedę- osobę, która zna specyfikę pracy logopedy i fizjoterapeuty.
  • Zaprezentowanie fizjoterapeutycznego spojrzenia w zaburzeniach logopedycznych
  • Diagnostyka i techniki, które są dopasowane do potrzeb logopedów
  • Nauka jak budować efektywny zespół fizjoterapeuta- logopeda
  • Poznanie mniej znanych manualnych metod pracy z pacjentem, które mogą przyspieszyć lub dopełnić proces terapeutyczny
  • studenci logopedii
  • osoby rozpoczynające swoją przygodę z logopedią
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o anatomię, fizjologię i biomechanikę ludzkiego ciała
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o techniki manualne i szersze, bardziej holistyczne spojrzenie na problemy pacjentów
  • dla fizjoterapeutów, chcących poszerzać swoją wiedza na temat problemów logopedycznych i budować zespoły terapeutyczne

Dyslalia okiem fizjoterapeuty

  1. a)Część teoretyczna:
  • Wywiad – jako rozbudowana forma diagnozowania i szczegółowe poznanie historii pacjenta.
  • Nieprawidłowa artykulacja- wyzwanie dla fizjoterapeuty i logopedy.
  • Dlaczego występuje i czym może być spowodowana nieprawidłowa artykulacja? – nawiązanie do ciąży, porodu, pielęgnacji i rozwoju dziecka.
  • Anatomia głowy, szyi, klatki piersiowej i jamy brzucha- funkcja i współpraca poszczególnych struktur anatomicznych -niezbędny zakres anatomii i fizjologii dla logopedy.
  1. b)Część praktyczna:
  • Ocena budowy anatomicznej głowy, twarzy, szyi, klatki piersiowej – ważne punkty w obserwacji holistycznej pacjenta.
  • Palpacja i ocena funkcjonowania wybranych struktur anatomicznych potrzebnych w terapii manualnej dyslali: mięśni, nerwów, powięzi, struktur kostnych.
  1. Jak obserwować ciało pacjenta?
  2. a)Część teoretyczna
  • Postawa i jej wpływ na ustawienie głowy oraz zgryz pacjenta.
  • Obserwacja spontanicznej aktywności dziecka- jako źródło wiedzy o kompensacjach w ciele.
  • Napięcie mięśniowe i jego wpływ na warunki orofacjalne.
  • Zmniejszone czy zwiększone napięcie mięśniowe- jak badać, co obserwować, o co pytać rodziców?
  • Ocena toru oddechowego i rozpoznawanie wzorców zaburzeń w ciele pacjenta.
  • Zaburzenie połykania, żucia, gryzienia- jako problem globalnej pracy ciała.
  1. b)Część praktyczna
  • Ocena postawy ciała.
  • Ocena napięcia mięśniowego.
  • Zabawy, ćwiczenia i techniki normalizujące napięcie mięśniowe w ciele pacjenta.
  • Praca manualna nad torem oddechowym.

 

  1. Terapia manualna- jak ją stosować w gabinecie logopedycznym?
  2. a)Część teoretyczna
  • Omówienie przepon w ciele i ich funkcjonowanie.
  • Napięcia zlokalizowane w obszarze klatki piersiowej i kręgosłupa- etiologia powstawania i ich wpływ na aparat artykulacyjny.
  • Krtań, kość gnykowa i dno jamy ustnej- omówienie teoretyczne budowy oraz funkcji danego obszaru.
  • Wędzidełko – ocena fizjoterapeutyczna oraz inne przyczyny skrócenia.
  • Współpraca z fizjoterapeutą- jak się komunikować, w jakim obszarze może wspomóc terapię logopedyczną, jak stworzyć efektywny zespół terapeutyczny?
  1. b)Część praktyczna
    – Badanie wybranych struktur oraz techniki pracy manualnej: przepona, klatka piersiowa, obszar szyi, czaszka i twarzoczaszka.
    •  

20-21.11.2025 r. – Warszawa

Dobra Kadra, Warszawa.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

22-23.11.2025 r. – Sosnowiec

Iwona Cudak, zapisy pod numerem 668 475 986

29-30.01.2026 r. – Warszawa

Dobra Kadra, Warszawa.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

7-8.02.2026 r. – Tarnów

MilaLogo, Agnieszka Madejska. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

09-10.05.2026 r. – Warszawa

Instytut Edukacji Logopedycznej Warszawa. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

18-19.09.2026 r. – Tarnobrzeg

Studio Języka. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

10-11.12.2026 r. – Kraków

Gabinet Kłębuszek, Marta Kuchnik, Kraków. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

Kinesiotaping (w połączeniu z terapią manualną) w wybranych zaburzeniach logopedycznych

  1. Język i terminologia znana logopedom
  2. Prowadzenie przez fizjoterapeutę i logopedę- osobę, która zna specyfikę pracy logopedy i fizjoterapeuty.
  3. Zaprezentowanie fizjoterapeutycznego spojrzenia w zaburzeniach logopedycznych
  4. Diagnostyka i techniki, które są dopasowane do potrzeb logopedów
  5. Nauka jak budować efektywny zespół fizjoterapeuta- logopeda
  6. Poznanie mniej znanych manualnych metod pracy z pacjentem, które mogą przyspieszyć lub dopełnić proces terapeutyczny
  1. Studenci logopedii
  2. Osoby rozpoczynające swoją przygodę z logopedią
  3. Terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o anatomię, fizjologię i biomechanikę ludzkiego ciała
  4. Terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o techniki manualne i szersze, bardziej holistyczne spojrzenie na problemy pacjentów
  5. Dla fizjoterapeutów, chcących poszerzać swoją wiedza na temat problemów logopedycznych i budować zespoły terapeutyczne
  1. Założenia i najważniejsze zasady kinesiotapingu
  2. Wskazania i przeciwskazania do stosowania metody
  3. Jak przygotować tkanki do plastrowania- manualne opracowanie obszaru przed naklejenie plastra.
  4. Mity i fakty dotyczące kinesiotapingu
  5. Gdzie jest przyczyna, a gdzie objaw zaburzenia? – czyli trochę o globalnym spojrzeniu na pacjenta i pracy na źródle problemu.
  1. Aplikacja na obszar brzucha w pracy nad prawidłowym napięciem mięśniowym + prosto ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha do wykorzystanie w terapii logopedycznej
  2. Aplikacje na przeponę – podczas pracy nad prawidłowym torem oddechowym+ manualne badanie i opracowanie obszaru przepony
  3. Aplikacje na obszar klatki piersiowej i szyi- w pracy nad prawidłową postawą oraz ustawieniem głowy + manualne badanie i opracowanie obszaru klatki piersiowej i mięśni szyi u pacjenta logopedycznego
  4. Aplikacje na obszar mięśni czaszki i twarzoczaszki w takich zaburzeniach jak: nieprawidłowy ustny tor oddechowy, problemy zgryzowe, bruksizm i zaciskanie zębów, problemy z połykaniem, asymetrie, problemy z zatokami, nieprawidłową pozycją spoczynkową języka oraz nieprawidłową artykulacją, porażenie nerwu twarzowego, problemami ze stawem skroniowo-żuchwowym

14-15.11.2025 r. – Kraków

Gabinet Kłębuszek, Marta Kuchnik, Kraków. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

06-07.03.2026 r. – Warszawa

Artysta Mowy, Warszawa. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

14-15.03.2026 r. – Poznań

Instytut Edukacji Logopedycznej Poznań. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

23-24.05.2026 r. – Wrocław

Stowarzyszenie Familandia.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

03-04.10.2026 r. – Rzeszów

Podkarpackie Centrum Usług Dydaktycznych. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

09-10.10.2026 r. – Warszawa

Dobra Kadra, Warszawa.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

Masaż logopedyczny (z elementami technik fizjoterapeutycznych i osteopatycznych)

Szkolenie jednodniowe – 10 h dydaktycznych

Nabycie wiedzy na temat rodzajów, technik i zastosowań masażu logopedycznego oraz doskonalenie umiejętności stosowania masażu logopedycznego jako elementu terapii.

  • logopedzi, studenci logopedii

  • osoby chcące poszerzyć swój warsztat o techniki manualne, wiedzę fizjoterapeutyczną i szersze spojrzenie na problemy pacjentów

  • fizjoterapeuci chcący poszerzać swoją wiedzę na temat problemów logopedycznych oraz współpracujących z logopedami

  1. Czym jest masaż i po co go wykonujemy?
  2. Na jakie struktury możemy oddziaływać poprzez masaż?
  3. Wskazania i przeciwskazania (czerwone flagi) do stosowania masażu logopedycznego.
  4. Fizjologia i anatomia palpacyjna obszaru głowy i szyi.
  5. Techniki masażu zewnętrznego. 
  6. Techniki masażu wewnątrz jamy ustnej.
  7. Techniki na obszar czaszki oraz szyi.
  8. Elementy terapii manualnej w masażu.
  9. Techniki wyciszające na obszarze czaszki.
  10. Masaż w wybranych przypadkach klinicznych.
  11. Piny i bańki – jako dodatkowe narzędzia do wykorzystania w masażu.

 

Na szkolenie prosimy zabrać ze sobą:

  • karimatę 
  • rękawiczki jednorazowe (do pracy w jamie ustnej)
  • środki dezynfekujące dłonie

14.12.2025 r. – Tarnów

MilaLogo, Agnieszka Madejska. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

09.01.2026 r. – Lublin

Instytut Edukacji Logopedycznej Lublin. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

10.01.2026 r. – Białystok

AXON Centrum Centrum Edukacyjno-Medyczne. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

25.01.2026 r. – Szczecin

LogoChatka, Aleksandra Kołtunowska. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

06.02.2026 r. – Kraków

Instytut Edukacji Logopedycznej Kraków. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

27.02.2026 r. – Łódź

LogopedyczneSOS – Centrum Terapeutyczno-Szkoleniowe, Łódź. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

13.03.2026 r. – Poznań

Instytut Edukacji Logopedycznej Poznań. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

08.05.2026 r. – Warszawa

Instytut Edukacji Logopedycznej Warszawa. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

12.09.2026 r. – Warszawa

Dobra Kadra, Warszawa. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

25.09.2026 r. – Kraków

Gabinet Kłębuszek, Marta Kuchnik, Kraków. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

02.10.2026 r. – Rzeszów

Podkarpackie Centrum Usług Dydaktycznych. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

06.11.2026 r. – Łańcut

Poradnia Brzęczychrząszcz. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

07.11.2026 r. – Tarnów

MilaLogo, Agnieszka Madejska. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

27.11.2026 r. – Warszawa (Wieliszew)

Logolandia Monika Witasik. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

Diagnoza i terapia stawu skroniowo-żuchwowego w gabinecie logopedycznym

  • Język i terminologia znana logopedom
  • Prowadzenie przez fizjoterapeutę i logopedę- osobę, która zna specyfikę pracy logopedy i fizjoterapeuty.
  • Zaprezentowanie fizjoterapeutycznego spojrzenia w zaburzeniach logopedycznych
  • Diagnostyka i techniki, które są dopasowane do potrzeb logopedów
  • Nauka jak budować efektywny zespół fizjoterapeuta- logopeda
  • Poznanie mniej znanych manualnych metod pracy z pacjentem, które mogą przyspieszyć lub dopełnić proces terapeutyczny
  • studenci logopedii
  • osoby rozpoczynające swoją przygodę z logopedią
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o anatomię, fizjologię i biomechanikę ludzkiego ciała
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o techniki manualne i szersze, bardziej holistyczne spojrzenie na problemy pacjentów
  • dla fizjoterapeutów, chcących poszerzać swoją wiedza na temat problemów logopedycznych i budować zespoły terapeutyczne

Propozycja godzin: 12 godzin dydaktycznych

TEORIA

  1. Anatomia i fizjologia i biomechanika stawu skroniowo-żuchwowego 
  2. Wywiad pod kątem zaburzeń stawu skroniowo-żuchwowego
  3. Postawa ciała i asymetrie w ciele oraz ich wpływ na funkcjonowanie stawu skroniowo-żuchwowego
  4. Omówienie zaburzeń stawu skroniowo- żuchwowego najczęściej spotykane w gabinecie logopedycznym.
  5. Niemowlak, dziecko, dorosły- czym różni się etiologia powstawania zaburzeń stawu skroniowo-żuchwowego – case study 
  6. Nieprawidłowe funkcjonowanie stawu skroniowo- żuchwowego w zaburzeniach logopedycznych – jak się objawia, czym jest spowodowane?
  7. Kiedy i do kogo odesłać pacjenta na dalszą diagnostykę i leczenie? – budowanie zespołu terapeutycznego. Jak się komunikować?
  8. Rola logopedy w terapii stawu skroniowo-żuchwowego.


PRAKTYKA

  1. Anatomia palpacyjna struktur wokół stawu skroniowo- żuchwowego 
  2. Badanie stawu skroniowo-żuchwowego (m.in. pomiary, ocena symetrii ruchów), 
  3. Obserwacja postawy ciała oraz zgryzu pod kątem zaburzenia funkcjonowania stawów skroniowo-żuchwowych 
  4. Techniki rozluźniania obszaru wokół stawów skroniowo-żuchwowych
  5. Terapia manualna stawów skroniowo-żuchwowych niezbędna w gabinecie logopedycznym
  6. Praca domowa dla pacjenta- wskazówki, ćwiczenia i autoterapia.

 

BONUS: Autorska karta badania stawu skroniowo-żuchwowego podczas diagnozy logopedycznej.

Na szkolenie prosimy zabrać ze sobą:

  • rękawiczki,
  • karimatę

29.05.2026 r. – Warszawa

Dobra Kadra, Warszawa.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

11.07.2026 r.  – Lublin

Daję słowo, Lublin.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

26.09.2026 r.  – Kraków

Gabinet Kłębuszek, Marta Kuchnik, Kraków. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

Przepona i oddech w terapii logopedycznej - praca manualna wspomagająca prawidłowy tor oddechowy

  • Język i terminologia znana logopedom
  • Prowadzenie przez fizjoterapeutę i logopedę- osobę, która zna specyfikę pracy logopedy i fizjoterapeuty.
  • Zaprezentowanie fizjoterapeutycznego spojrzenia w zaburzeniach logopedycznych
  • Diagnostyka i techniki, które są dopasowane do potrzeb logopedów
  • Nauka jak budować efektywny zespół fizjoterapeuta- logopeda
  • Poznanie mniej znanych manualnych metod pracy z pacjentem, które mogą przyspieszyć lub dopełnić proces terapeutyczny
  • studenci logopedii
  • osoby rozpoczynające swoją przygodę z logopedią
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o anatomię, fizjologię i biomechanikę ludzkiego ciała
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o techniki manualne i szersze, bardziej holistyczne spojrzenie na problemy pacjentów
  • dla fizjoterapeutów, chcących poszerzać swoją wiedza na temat problemów logopedycznych i budować zespoły terapeutyczne

Część teoretyczna

  1. Wywiad logopedyczno-fizjoterapeutyczny- specyficzne pytania w wywiadzie dotyczące oddychania
  • Z rodzicem dziecka przedszkolnego i szkolnego
  • Z osobą dorosłą

 

  1. Anatomia i fizjologia oddechu
  • Mięśnie oddechowe
  • Mięśnie pomocnicze
  • Przepona- budowa anatomiczna

 

  1. Przepona oddechowa- mięsień życia
  • Omówienie fizjologii pracy przepony
  • Funkcje przepony oraz jej wpływ na pracę całego organizmu: kręgosłup, trawienie, drenaż, układ odpornościowy
  • Znaczenie funkcjonowania przepony w postawie ciała

 

  1. Przepony w ciele
  • Omówienie anatomii i fizjologii przepon w ciele
  • Współpraca przepon- dlaczego jest tak istotna w kontekście toru oddechowego, napięcia mięśniowego oraz…pionizacji języka?
  • Dysfunkcje przepon- czym mogą skutkować i jak je diagnozować?

 

  1. Klatka piersiowa i szyja
  • Anatomia klatki piersiowej oraz palpacja najważniejszych struktur do pracy manualnej w gabinecie logopedycznym
  • Funkcja klatki piersiowej w czynności oddychania
  • Szyja- omówienie najważniejszych struktur biorących udział w oddychaniu
  • Dysfunkcje i napięcia w obszarze żeber, mostka, obojczyków i mięśni, zaburzających prawidłowy tor oddechowy- etiologia powstawania i znaczenie w terapii logopedycznej.

 

Część praktyczna

  1. Palpacja najważniejszych mięśni oddechowym i ocena napięcia
  2. Globalna ocena pacjenta w kontekście toru oddechowego z uwzględnieniem postawy ciała, nawykowej pozycji, obserwacji napięć w ciele
  3. Diagnozowanie przepony
  4. Praca manualna na przeponie
  5. Diagnozowanie napięć zlokalizowanych w obszarze klatki piersiowej
  6. Praca manualna na obojczykach, mostku, mięśniach międzyżebrowych, mięśniach piersiowych i odcinku piersiowym kręgosłupa
  7. Diagnozowanie i praca manualna na mięśniach szyi i podstawy czaszki
  8. Ćwiczenia oddechowe wspomagające pracę przepony- techniki z wykorzystaniem wizualizacji i relaksacji

 

ZAKOŃCZENIE

  1. Omówienie znaczenia oddechu oraz doboru technik w wybranych zaburzeniach logopedycznych.

12-13.12.2025 r. – Kraków

Fizjomed Academy, Kraków. 
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

23.01.2026 r. – Włocławek

LogoMowa, Olimia Czachowska
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

24.01.2026 r. – Szczecin

Logochatka, Aleksandra Kołtunowska. 
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

22.05.2026 r. – Wrocław

Stowarzyszenie Familandia.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

29.08.2026 r. – Lublin

Daję słowo, Lublin.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

13.12.2026 r. – Tarnów

MilaLogo, Agnieszka Madejska. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

NOWY KURS 2026: Terapia manualna u niemowląt

Wkrótce

Wkrótce

Wkrótce

21-22.11.2026 r. – Katowice

Zaklamerkowani, Katowice 
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

Do zobaczenia na szkoleniach!

Aktualne informacje o kursach, opinie i relacje z nich możesz zobaczyć na moim Facebooku i Instagramie. 

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.